dr hab. Tomasz Zalega profesor uczelni
Wydział Zarządzania
Dyscyplina naukowa:
ekonomia i finanse, nauki o zarządzaniu i jakości
Zainteresowania badawcze:
- Problematyka konsumpcji (w szczególności miejsce konsumenta w mechanizmie rynkowym, zachowania konsumentów we współczesnej gospodarce rynkowej, nowe zjawiska i tendencje w konsumpcji).
- Megatrendy i nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów.
- Nietypowe zachowania konsumentów na rynku (efekt pędu owczego, efekt naśladownictwa, konsumpcja ostentacyjna).
- Wpływ koniunktury gospodarczej na konsumpcję i zachowania nabywcze gospodarstw domowych.
- Kondycja finansowa polskich gospodarstw domowych.
- Single i seniorzy jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla współczesnych społeczeństw.
- Modele zachowań konsumentów na rynku.
- Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów.
- Konsumencki proces decyzyjny i jego determinanty.
- Neuromarketing a zachowania konsumentów na rynku.
description of research interests:
- Consumption (in particular, the consumer’s position in the market mechanism, consumer behaviour in today’s market economy, new phenomena and trends in consumption).
- Megatrends and new consumer trends as a manifestation of innovative behaviours of contemporary consumers.
- Atypical consumer behaviour in the market (bandwagon effect, imitation effect, conspicuous consumption).
- The impact of economic situation on consumption and purchasing behaviour of households.
- Financial condition of Polish households.
- Seniors and singles as example consumer segments characteristic of today’s societies.
- Models of consumer behaviour in the market.
- Rationality of consumption and consumer behaviour.
- Consumer decision-making process and its determinants.
- Neuromarketing and consumer behaviour in the market.
Realizowane projekty:
- Wpływ bezrobocia na strukturę konsumpcji i zachowania konsumenckie polskich gospodarstw domowych.
- Sytuacja materialna i finansowa polskich gospodarstw domowych dotkniętych bezrobociem.
- Konsumpcja w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach.
- Konsumpcja i zachowania konsumenckie w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego.
- Konsumpcja dóbr luksusowych w Polsce a nietypowe zachowania konsumentów.
- Alternatywne trendy konsumenckie (konsumpcja kolaboratwyna, zrównoważona konsumpcja, świadoma konsumpcja, freeganizm, domocentryzm, dekonsumpcja, sprytne zakupy, prosumpcja, wirtualizacja konsumpcji, etnocentryzm konsumencki, kosmopolityzm konsumencki, internacjonalizm konsumencki) a zachowania nabywcze współczesnych konsumentów.
- Oniomania w zachowaniach nabywczych młodych konsumentów.
- Segment osób w wieku 65+ w Polsce. Jakość życia, konsumpcja i zachowania konsumenckie.
- Zrównoważona konsumpcja a proekologiczne zachowania polskich i amerykańskich konsumentów.
- Konsumpcja i zachowania konsumenckie singli w Polsce.
- Ekonomia behawioralna a zachowania konsumentów na rynku.
- Młodzi vs. srebrni single na rynku. Jakość życia, konsumpcja i zachowania konsumenckie.
research projects implemented:
- The impact of unemployment on the consumption structure and consumer behaviour of Polish households.
- Material and financial situation of Polish households affected by unemployment.
- Consumption in households with uncertain income.
- Consumption and consumer behaviour of large-city households during the financial and economic crisis.
- Consumption of luxury goods in Poland and atypical consumer behaviour.
- Alternative consumer trends (collaborative consumption, sustainable consumption, conscious consumption, freeganism, cocooning, deconsumption, smart shopping, prosumption, virtualisation of consumption, consumer ethnocentrism, consumer cosmopolitanism, consumer internationalism) and purchasing behaviour of contemporary consumers.
- Oniomania in the purchasing behaviour of young consumers.
- The segment of people aged 65+ in Poland. Quality of life, consumption and consumer behaviour.
- Sustainable consumption and environmental behaviour of Polish and American consumers.
- Consumption and consumer behaviour of singles in Poland.
- Behavioural economics and consumer behaviour in the market.
- Young vs. silver singles in the market. Quality of life, consumption and consumer behaviour.
Słowa kluczowe:
konsumpcja, zachowania konsumenckie, nowe trendy konsumenckie, ekonomia behawioralna
Słowa kluczowe:
consumption, consumer behaviour, new consumer trends, behavioural economics
Kontakt:
Odnośniki:
Odnośniki:
« Wstecz