dr hab. Tomasz Zalega profesor uczelni

Wydział Zarządzania


Dyscyplina naukowa:

ekonomia i finanse, nauki o zarządzaniu i jakości

Zainteresowania badawcze:



  • Problematyka konsumpcji (w szczególności miejsce konsumenta w mechanizmie rynkowym, zachowania konsumentów we współczesnej gospodarce rynkowej, nowe zjawiska i tendencje w konsumpcji).

  • Megatrendy i nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów.

  • Nietypowe zachowania konsumentów na rynku (efekt pędu owczego, efekt naśladownictwa, konsumpcja ostentacyjna).

  • Wpływ koniunktury gospodarczej na konsumpcję i zachowania nabywcze gospodarstw domowych.

  • Kondycja finansowa polskich gospodarstw domowych.

  • Single i seniorzy jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla współczesnych społeczeństw.

  • Modele zachowań konsumentów na rynku.

  • Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów.

  • Konsumencki proces decyzyjny i jego determinanty.

  • Neuromarketing a zachowania konsumentów na rynku.


description of research interests:



  • Consumption (in particular, the consumer’s position in the market mechanism, consumer behaviour in today’s market economy, new phenomena and trends in consumption).

  • Megatrends and new consumer trends as a manifestation of innovative behaviours of contemporary consumers.

  • Atypical consumer behaviour in the market (bandwagon effect, imitation effect, conspicuous consumption).

  • The impact of economic situation on consumption and purchasing behaviour of households.

  • Financial condition of Polish households.

  • Seniors and singles as example consumer segments characteristic of today’s societies.

  • Models of consumer behaviour in the market.

  • Rationality of consumption and consumer behaviour.

  • Consumer decision-making process and its determinants.

  • Neuromarketing and consumer behaviour in the market.


Realizowane projekty:


  • Wpływ bezrobocia na strukturę konsumpcji i zachowania konsumenckie polskich gospodarstw domowych.




  • Sytuacja materialna i finansowa polskich gospodarstw domowych dotkniętych bezrobociem.




  • Konsumpcja w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach.




  • Konsumpcja i zachowania konsumenckie w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego.




  • Konsumpcja dóbr luksusowych w Polsce a nietypowe zachowania konsumentów.




  • Alternatywne trendy konsumenckie (konsumpcja kolaboratwyna, zrównoważona konsumpcja, świadoma konsumpcja, freeganizm, domocentryzm, dekonsumpcja, sprytne zakupy, prosumpcja, wirtualizacja konsumpcji, etnocentryzm konsumencki, kosmopolityzm konsumencki, internacjonalizm konsumencki) a zachowania nabywcze współczesnych konsumentów.




  • Oniomania w zachowaniach nabywczych młodych konsumentów.




  • Segment osób w wieku 65+ w Polsce. Jakość życia, konsumpcja i zachowania konsumenckie.




  • Zrównoważona konsumpcja a proekologiczne zachowania polskich i amerykańskich konsumentów.




  • Konsumpcja i zachowania konsumenckie singli w Polsce.




  • Ekonomia behawioralna a zachowania konsumentów na rynku.




  • Młodzi vs. srebrni single na rynku. Jakość życia, konsumpcja i zachowania konsumenckie.


research projects implemented:


  • The impact of unemployment on the consumption structure and consumer behaviour of Polish households.




  • Material and financial situation of Polish households affected by unemployment.




  • Consumption in households with uncertain income.




  • Consumption and consumer behaviour of large-city households during the financial and economic crisis.




  • Consumption of luxury goods in Poland and atypical consumer behaviour.




  • Alternative consumer trends (collaborative consumption, sustainable consumption, conscious consumption, freeganism, cocooning, deconsumption, smart shopping, prosumption, virtualisation of consumption, consumer ethnocentrism, consumer cosmopolitanism, consumer internationalism) and purchasing behaviour of contemporary consumers.




  • Oniomania in the purchasing behaviour of young consumers.




  • The segment of people aged 65+ in Poland. Quality of life, consumption and consumer behaviour.




  • Sustainable consumption and environmental behaviour of Polish and American consumers.




  • Consumption and consumer behaviour of singles in Poland.




  • Behavioural economics and consumer behaviour in the market.




  • Young vs. silver singles in the market. Quality of life, consumption and consumer behaviour.


USOSweb

Słowa kluczowe:

konsumpcja, zachowania konsumenckie, nowe trendy konsumenckie, ekonomia behawioralna

Słowa kluczowe:

consumption, consumer behaviour, new consumer trends, behavioural economics

Kontakt:

pokaż


« Wstecz