dr hab. Tomasz Gackowski adiunkt (hab.)
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Dyscyplina naukowa:
nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji
Zainteresowania badawcze:
dr hab. Tomasz Gackowski – medioznawca i historyk, doktor habilitowany nauk społecznych (nauki o mediach), kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych UW (www.lbm.uw.edu.pl">https://www.lbm.uw.edu.pl/">www.lbm.uw.edu.pl), koordynator Centrum Analiz Medialnych UW (www.cam.uw.edu.pl">https://www.cam.uw.edu.pl/">www.cam.uw.edu.pl) oraz wicedyrektor ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego (kadencja 2012-2016). Autor licznych artykułów i książek z zakresu metodologii badań medioznawczych i społecznych, analiz dyskursu i narracji, komunikacji politycznej i giełdowej, badań eyetrackingowych oraz biometrycznych.
- metodologia badań medioznawczych społecznych;
- badania eyetrackingowe i biometryczne;
- komunikacja polityczna – politycy vs. media
- komunikowanie masowe, komunikacja społeczna;
- komunikacja giełdowa;
- semiologia komunikowania;
- marketing polityczny;
- media w rękach władzy – historyczne perspektywa dróg do wolności mediów;
- komunikacja Web 2.0 i 3.0.
- VR/AR, e-Sport, games
description of research interests:
Tomasz Gackowski, PhD with habilitation, is a media expert, historian and associate professor in the Department of Communication an Public Relations at University of Warsaw, Chief of Laboratory of Media Studies (www.lbm.uw.edu.pl/en">https://www.lbm.uw.edu.pl/en">www.lbm.uw.edu.pl/en)) and Coordinator of Media Analysis Centre at University of Warsaw (www.cam.uw.edu.pl/en">https://www.cam.uw.edu.pl/en">www.cam.uw.edu.pl/en). He was also Deputy Director for Research and International Cooperation at the Institute of Journalism at Warsaw University (2012-2016). He has written numerous articles and books on research methodology, media studies, sociology, political communication, eyetracking and biometric research and investor relations.
- methodology of media studies and sociology;
- eyetracking and biometric research;
- political communication – politicians vs. mass media;
- advertising (aspect of narrative, rhetoric);
- investor relations vs. marketing business (stock exchange communication);
- semiology of communication;
- political marketing.
- VR/AR, e-Sport, games
Realizowane projekty:
Informacja o licznych projektach badawczych znajduje się na stronie Laboratorium Badań Medioznawczych UW - www.lbm.uw.edu.pl">http://www.lbm.uw.edu.pl">www.lbm.uw.edu.pl
Wszystkie moje publikacje dostępne są publicznie - tutaj spis hiperłączy: https://www.wdib.uw.edu.pl/pracownicy/biogramy-i-dyzury/88-pracownicy/samodzielni-pracownicy-naukowi-wdiib-uw/401-dr-hab-tomasz-gackowski">https://www.wdib.uw.edu.pl/pracownicy/biogramy-i-dyzury/88-pracownicy/sa... Zapraszam!
research projects implemented:
Information about various research project that I am engage or I am acctually running them, you can find on the Laboratory of Media Studies' website - www.lbm.uw.edu.pl/en">http://www.lbm.uw.edu.pl/en">www.lbm.uw.edu.pl/en
All my publication are openly available in the web, here you have got list of links: https://www.wdib.uw.edu.pl/pracownicy/biogramy-i-dyzury/88-pracownicy/samodzielni-pracownicy-naukowi-wdiib-uw/401-dr-hab-tomasz-gackowski">https://www.wdib.uw.edu.pl/pracownicy/biogramy-i-dyzury/88-pracownicy/sa...
If you have a brilliant idea for your PhD thesis, including innovative empirical research, please let me know!
Best Tomasz
Słowa kluczowe:
media, biometria, VR/AR, eyetracking, facetracking
Słowa kluczowe:
media, biometria, VR/AR, eyetracking, facetracking
Kontakt:
Odnośniki:
Odnośniki:
« Wstecz