prof. dr hab. Maria Ledzińska profesor

Wydział Psychologii


Dyscyplina naukowa:

psychologia

Zainteresowania badawcze:

Psychologia różnic indywidualnych:
Obszary badań: inteligencja poznawcza, inteligencja emocjonalna; znaczenie różnic indywidualnych w adaptacji do globalnego środowiska życia; informacyjny nurt globalizacji: stres wywołany eksplozją informacyjną, zjawisko big data; paradoks dostępności, zjawisko FOMO
Psychologia poznawcza: wiedza, umiejętności i doświadczenia metapoznawcze a efekty uczenia się; style poznawcze

description of research interests:

Psychology of individual differences: intelligence, emotional intelligence role of the individual differences in the global world overload, information stress, data smog, big data; phenomenon fomo
Cognitive psychology: metacognition in the school: role of the knowledge, competition and experiences mental self government

Realizowane projekty:

Programy finansowane z puli Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego 2007 – 2010 grant promotorski MNiSZW: N N 106011 32/0824: Typy zaangażowania poznawczego a poziom wykonania zadań intelektualnych: weryfikacja w ramach modelu formalnej teorii inteligencji 2010 – 2012 grant własny MNiSZW: N N106 039 938: Intelektualno – temperamentalne uwarunkowania uwagi 2011 – 2012 grant promotorski MNiSzW: N N 106 352 540: Inteligencja emocjonalna a dynamika i efektywność funkcjonowania poznawczego

research projects implemented:

2007 – 2010 Ph.D. Advisor’s grant, Ministry of Science and Higher Education: N N 106011 32/0824: Types of cognitive engagement and the level of completing intellectual tasks: verification within the model of formal intelligence. 2010 – 2012 Ministry of Science and Higher Education grant: N N106 039 938: Intellectual and temperamental determinants of attention. 2011 – 2012 Ph.D. Advisor’s grant, Ministry of Science and Higher Education: N N 106 352 540: Emotional intelligence and the dynamics and effectiveness of cognitive functioning.

USOSweb

Słowa kluczowe:

inteligencja poznawcza i emocjonalna, metapoznanie w uczeniu się, stres informacyjny, big data, zjawisko fomo

Słowa kluczowe:

intelligence, emotional intelligence, metacognition, information stress, fomo effect

Kontakt:

pokaż


« Wstecz