dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska adiunkt

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii


Field of study:

communication and media studies

Zainteresowania badawcze:

1. Marketing medialny - nowoczesne ujęcie marketing-miksu środków przekazu: a) od produktu do marki medialnej (z markami osobistymi i AR/VR w mediach) b) od klasycznej dystrybucji do multiplatform medialnych i multiscreeningu c) cena osobista i instytucjonalna (zasady ustalania wyceny czasu antenowego, powierzchni reklamowych) d) komunikacja marketingowa mediów (koncentracja na transmedia storytelling, a także autopromocję i autocross promocję) Uwaga - w każdym z punktów silnie eksponowany jest Internet i social media. 2. Fear of Missing Out - wielowątkowa analiza zjawiska z nastawieniem na badanie społeczeństwa pod kątem odczuwania FOMO. Tu analizuję także takie wątki jak phubbing, FOMO-marketing, nomofobię czy digital well-being.  3. Opowieść transmedialna i budowa uniwersów marki (szczególnie wśród mediów, ale i potentatów filmowych: MCU, DC). 4. AR/VR w procesiebie uczenia się. 5. Polaryzacja mediów. 6. Binge-watching.

description of research interests:

1. Media marketing - a modern approach to media marketing-mix: a) from the product to the media brand (with personal brands and AR/VR in the traditional media) b) from classical distribution to media multiplatforms and multiscreening c) personal and institutional price (rules for determining the valuation of airtime, advertising space) d) marketing communication of the media (especially transmedia storytelling, as well as self-promotion and selfcross promotion) Note - Internet and social media are strongly exposed in each of abovementioned points. 2. Fear of Missing Out - multithreaded analysis of the phenomenon with a focus on studying society in terms of FOMO perception. Here I also analyze topics such as phubbing, FOMO-marketing, nomophobia or digital well-being. 3. Transmedia story and construction of brand universes (especially among the media, but also film moguls like MCU, DC). 4. AR / VR in the learning process. 5. Media polarization. 6. Binge-watching.

Realizowane projekty:

1. FOMO - Polacy a lęk przed odłączeniem (koordynatorka zespołu badawczego), https://www.wdib.uw.edu.pl/fomo. Wsparcie finansowe: Google Polska. Pierwsze w Polsce reprezentatywne badania Fear of Missing Out, przeprowadzone na internautach pow. 15 roku życia. Implementacja "skali FOMO" A.K. Przybylskiego et al. (2013) i wyliczenie skali zjawiska w ujęciu procentowym. Opublikowanie raportu z badań (X.2018), o którym pojawiło się ponad 120 publikacji medialnych (w tym w najpopularniejszych mediach Polsce). Obecnie trwają prace nad drugą edycją badań, a naszym celem jest długofalowa analiza tego zjawiska w kraju. 2. Członek zespołu badawczego Centrum Analiz Multimedialnych (kierownik: dr hab. Tomasz Gackowski, prof. dr hab. Dariusz Kuźmina i dr Karolina Brylska) - źródło finansowania: MNiSW. Udział w projketach poświęconych VR i biometrii (eye-tracking i face-tracking).  

research projects implemented:

1. FOMO - Poles and fear of disconnection (I am the coordinator of the research team), https://www.wdib.uw.edu.pl/fomo. Financial support: Google Poland. The first representative researh on Fear of Missing Out in Poland, carried out on Internet users of 15 years old (CAWI). Implementation of the A.K. Przybylski's et al. (2013) "FOMO scale" and calculating the scale of the phenomenon in percents. Publication of the research report (X.2018) with more than 120 media publications (including in the most popular media in Poland). Currently, we work on the second edition of research, and our major goal is a long-term analysis of this phenomenon in the country. 2. Member of the research team of the Multimedia Analysis Center (head: Tomasz Gackowski, Dariusz Kuźmina and Karolina Brylska) - source of financing: Ministry of Science and Higher Education. Participation in projects dedicated to VR and biometrics (eye-tracking and face-tracking).

USOSweb

Słowa kluczowe:

marketing medialny, Fear of Missing Out, transmedia storytelling, AR/VR, polaryzacja

Key words:

media marketing, Fear of Missing Out, transmedia storytelling, AR/VR, polarization

Contact:

show


« Back