dr hab. Małgorzata Durydiwka profesor uczelni
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Field of study:
social and economic geography and spatial management
Zainteresowania badawcze:
Zainteresowania badawcze Małgorzaty Durydiwki dotyczą społeczno-ekonomicznych aspektów turystyki i można je podzielić na trzy zasadnicze grupy tematyczne:
- turystyka jako funkcja społeczno-ekonomiczna regionów / miejscowości (np. badania dotyczące funkcji turystycznej obszarów wiejskich, a także miejscowości nadmorskich w Polsce czy gmin bieszczadzkich);
- przekształcenia przestrzenne zachodzące pod wpływem rozwoju turystyki (np. pod wpływem rozwoju turystyki religijnej, uzdrowiskowej czy wypoczynkowej);
- postawy społeczności lokalnych wobec obszarów chronionych (przyrodniczo i kulturowo cennych).
description of research interests:
The research interests of Małgorzata Durydiwka concern the socio-economic aspects of tourism and can be divided into three main thematic groups.
- tourism as a socio-economic function of regions / localities (e.g. research on the tourist function of rural areas, as well as coastal towns in Poland or the Bieszczady communes)
- spatial transformations as a consequence of the tourism development (e.g. religious, spa or recreational tourism)
- attitudes of local communities towards protected areas (naturally and culturally valuable).
Realizowane projekty:
2019-2022: badania pt. Postawy mieszkańców wobec Tatrzańskiego Parku Narodowego i rozwoju turystyki - komponent projektu Diagnoza ekonomicznego oddziaływania Tatrzańskiego Parku narodowego na gospodarkę lokalną (projekt realizowany na Uniwersytecie Jagiellońskim, Kraków)
research projects implemented:
2019-2022: research entitled Attitudes of residents towards the Tatra National Park and the tourism development - component of the project Diagnosis of the economic impact of the Tatra National Park on the local economy (project implemented at the Jagiellonian University, Krakow)
Słowa kluczowe:
rozwój turystyki; turystyka jako funkcja ekonomiczna; przekształcenia przestrzeni; postawy społeczne
Key words:
tourism development; tourism as an economic function; spatial transformations; social attitudes
Contact:
Odnośniki:
Links:
« Back